A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: Bor és gasztroturizmus menedzser
Képzési terület: gazdaságtudományok
Munkarend (tagozat): levelező
A képzési idő félévekben: 2 félév
A képzés során megszerzendő kreditek száma: 60 kredit
Jelentkezési feltétel: legalább alapképzési szakon szerzett oklevél
A képzés célja megismertetni a hallgatókat a magyar szőlő-és borfajtákkal, beleértve a pezsgőt és a tokaji borokat, valamint elkészítési módjukat, a hazai borvidékek sajátosságait és lehetséges kitörési pontjait, elsősorban a borértékesítés, marketing, valamint rendezvényszervezés szempontjából. Emellett elsajátítható a borkóstolás technikája, továbbá megismerhető a szakszerű borkínálás és felszolgálás, a sommelier szakma legfőbb fogásai és eszközei. A képzés kitér a borkészlettel való gazdálkodásra, valamint a borok mellé ajánlható egyéb italok és az ízben velük harmonizáló ételek ismertetésére is. Kitekintést kapnak a hallgatók a legfőbb bortermelő országok boraira, borvidékeire is.
A képzési program tartalma
A képzés során a hallgatók megismerik
- a turizmus alapfogalmait és keresleti tendenciáit
- a turisztikai termék-és területfejlesztés komplex szemléletmódját
- a különböző bor-és gasztroturisztikai termékek szakszerű tervezését és menedzselését
A szak elvégzésével a hallgatók képesek
- a turisztikai termékek piaci pozicionálására és beillesztésére a térségi kínálatba
- a hatékonysághoz szükséges térségi összefogások, partnerkapcsolatok kialakítására
- a gasztronómiai rendezvények és tematikus utak szervezésére és menedzselésére