Menü

Főoldal

Hírek

Eseménynaptár

Helyszínek

MeetUP

Visiblity

Kutatások

RaKÉTa

ReStart

Kapcsolat
1075 Budapest,
Károly krt. 13-15., B ép. 7. em.

A Visibility program első állomása - Mi történt Brüsszelben?

Főoldal
Hírek
A Visibility program első állomása - Mi történt Brüsszelben?
Single news img

Október 25-én Brüsszelben járt a Magyar Turisztikai Program Alapítvány új, határokon átívelő programja, a Visibility. A rendezvénysorozat célja, hogy a potenciális külföldi rendezvényipari partnerek részére vonzó célponttá tegye Magyarországot, a magyar piaci szereplőknek pedig lehetőséget biztosítson arra, hogy külföldön is bemutatkozhassanak. A Brüsszeli Liszt Intézettel közösen szervezett eseményen szakmai bemutatókkal és egy koncerttel is gazdagodtak a résztvevők.

A Visibility első állomásán három hazai szereplő mutatta be a magyar rendezvényszektorban rejlő potenciált. Kenderesy Nadin, az Eventrend Group központi ügyfélkapcsolati igazgatója a profi helyszínek és rendezvényszervezők világába nyújtott betekintést, a ticketing, a beléptetés és a készpénzmentes lebonyolítás infrastruktúrájáról a legnagyobb hazai független szolgáltató, a TIXA ügyvezetője, Varga Balázs prezentált, a rendezvénytechnikai szektor működéséről pedig Fazakas János, a Visual Europe Group képviselője tartott előadást.

Az estét Oszkó-Jakab Natália, az MTPA társelnöke, és a Brüsszeli Liszt Intézet vezetője indította el. Bevezetőjében elmondta, hogy a most Brüsszelben megtartott rendezvény célja, hogy a partnerek megismerhessék a magyar lehetőségeket, és ez teret nyisson az országokon átívelő együttműködéseknek is.

Oszkó-Jakab Natália - Magyar Turisztikai Program Alapítvány

“Hogy a csodálatos magyar helyszíneket mások is megismerjék”

Az Eventrend Group képviseletében Kenderesy Nadin szólalt fel először, és egy rövid bemutatkozás után a gyönyörű magyar rendezvényhelyszíneket mutatta be. Úgy fogalmazott, hogy az MTPA Visibility programja remek lehetőség arra, hogy a csodálatos magyar helyszíneket más országok képviselői is megismerhessék.

Kiemelte, hogy a turizmus és a rendezvényszektor igen érzékeny minden gazdasági és társadalmi változásra, és a rendezvényiparban dolgozni leginkább olyan, mintha hullámvasúton ülnénk. De azt is hozzátette, hogy az iparág mindig is ilyen volt, és ezzel jól kell tudnunk együtt élni.

Kenderesy Nadin - Eventrend Group

Említést tett a MICE Business Day programról, ami Magyarország fontos üzleti turisztikai fóruma, és ahol a magyar résztvevők mellett nagy szeretettel várják a külföldi érdeklődőket is. Ez a rendezvény arról szól, hogy összekösse a szakma résztvevőit egymással, és lehetőséget biztosítson az esetleges partneri együttműködések elindítására. Idén november 10-én rendezik meg az eseményt Budapesten az Anantara New York Palace Hotelben.

Ezt követően Kenderesy Nadin az Eventrend Groupot mutatta be, amely Magyarország egyik vezető rendezvényszervező, catering és rendezvényhelyszín, valamint vendéglátóhely üzemeltető cége. A történetük egy kis sajtókonferencia megszervezésével kezdődött éppen 30 évvel ezelőtt, ma pedig már több mint 30 cég, önálló brand tartozik a cégcsoporthoz.  

Rendezvény- és catering ügynökségeik több ezer rendezvényt szerveznek évente, az általuk üzemeltett helyszínek pedig minden esemény típusra kínálnak megoldást. 

A prezentáció az Eventrend Bakancslistás Kollekciójának bemutatásával folytatódott, amit a cégcsoport azért alkotott meg, hogy a hazai vagy külföldi turisták Budapest látványosságainak felfedezésekor gasztronómiai élményekkel is gazdagodhassanak az általuk üzemeltetett ikonikus vendéglátóhelyeken. A kollekció tagjai a New York Kávéház, a Gundel Étterem, a Városliget Café, A Főőrség Kávéház, a Central Grand Café, a Séf Asztala és a Spoon Hajó.

“A jegyértékesítés soha nem csak a jegyértékesítésről szól”

A rendezvényhelyszínek bemutatása után Varga Balázs folytatta, aki koncertszervezőként és a TIXA vezetőjeként volt jelen, amely rendszer Magyarország legnagyobb független jegyértékesítő platformja. A szakember elmondta, hogy Magyarországon sokszor probléma, hogy a legnagyobb szervezéssel és jegyértékesítéssel foglalkozó cégek nem nyújtanak szolgáltatást a kisebb szereplőknek, ő viszont éppen a klubkoncertek világában mozog otthonosan, nem az óriási produkciókéban.

A TIXA jegyértékesítő rendszer létrehozásában is az vezette, hogy a kisebb és nagyobb szereplőknek egyaránt lehetőséget biztosítson az online jegyértékesítésre. Az indulást rengeteg kutatómunka előzte meg, sok külföldi jegyértékesítési platformot ismertek meg, hogy kialakítsák azt a rendszert, ami a magyar piac kívánalmainak leginkább megfelel. A TIXA az elsők között volt, aki csak online foglalkozott jegyértékesítéssel.

A TIXA sokféle programot fed le. A zenei rendezvények vannak a legtöbben, de kapcsolatban vannak helyszínekkel is, mint a Budapest Park, fesztiválokkal, mint a Művészetek Völgye és konferenciákra, külföldi stand up előadásokra is rajtuk keresztül értékesítenek jegyeket.

Varga Balázs - TIXA

Varga Balázs szerint a jegyértékesítés soha nem csak a jegyértékesítésről szól, hanem annál többről, hiszen ezzel a rendezvények kényelmi színvonalát is biztosítják. A TIXA például együtt dolgozik a PayPass-szal, akikkel közösen egy olyan fizetési rendszert is kialakítottak, aminek segítségével egy-egy rendezvény résztvevői készpénzmentesen tudnak a helyszíneken vásárolni. Ez a közönségnek is kényelmes, hiszen nem kell a készpénz miatt aggódniuk, és a szervezőknek is jó, hiszen egyben látják a bevételeiket egy-egy rendezvény után.

A Covid természetesen az ő platformjukat is érintette, de a kezdeti nehézségek után streaming platformot és webshoprendszert is létrehoztak, amelyekkel a jegyet értékesíteni kívánókat támogatták.

A TIXA rendszerejó a rendezvényszervezőknek, a helyszíneknek és a művészeknek is. A platform viszonylag fiatal, 8 éves, de a kezdetektől az a célja, hogy a nagy szereplők mellett a kicsiknek is lehetőséget biztosítson a megjelenésre. Varga Balázs szerint ugyanis az az ideális, ha a piac minél diverzebb, minél többféle szereplő kap benne lehetőséget.

“Egy rendezvénytechnikai cég jó esetben az egész folyamatban támogatni tudja partnereit”

Fazakas János a Visual Europe Group képviseletében érkezett, és a hazai rendezvényeket technika oldaláról ismertette meg a hallgatókkal. Ahogy Kenderesy Nadin, ő is azzal kezdte, hogy a rendezvényszakma erősen kitett a környezeti változásoknak. Kiemelte, hogy a Covid óta óriási a munkaerőhiány a rendezvénytechnika területén, hiszen a korábban a rendezvényeken dolgozók biztosabb megélhetés után néztek. Emellett a rezsiárak emelkedésével és a gazdasági recesszióval is meg kell küzdeniük. De azt is hangsúlyozta, hogy a szektor egyik legnagyobb erőssége, hogy mindig talál megoldásokat a váratlan kihívásokra.

A technikai fejlődésre nagyon oda kell figyelniük, hiszen napról napra jelennek meg új technológiák, amiket a rendezvényszektor, mivel egyelőre még nem kellően egységes Magyarországon, nehezen tud követni. A Visual Europe Group korábban főként rendezvénytechnikával foglalkozott, vagyis biztosították egy-egy ötlet megvalósításának technikai körülményeit, de rájöttek arra, hogy a technika olyan gyorsan fejlődik, hogy gyakran éppen a technikusok azok, akik a tudásukkal segíteni tudják egy ötlet projektté fejlesztését. Ezért a Visual Europe Group a projektek kezdetétől részt tud venni a tervezésben.

Fazakas János - Visual Europe Group

A cég nemcsak klasszikus rendezvényekkel foglalkozik, hanem jelen van egyetemeken, sportrendezvényeken, a filmiparban és a televíziós műsorok készítésénél is. De a rendezvényszetorban is nagyon különboző kihívásokkal találkoznak a konferenciáktól kezdve a zenei rendezvényeken át a nyilvános eseményekig. Ezért is nagyon fontos, hogy egy technológiai cég nem csak a technikát biztosítja, hanem jó esetben az egész projekt kreatív folyamatában támogatni tudja a partnereit.

Fazakas János ezután bemutatta a FINA vizes világbajnokságon végzett munkájukat, ami nagy siker a cég életében, hiszen rengeteg kihívással, extrém rövid idő alatt - négy hónap volt rá - hoztak létre egy nagyon sikeres rendezvényt.

A szakmai bemutatók után egy fiatal és ígéretes magyar singer-songwriter, boebeck vette birtokba a színpadot, aki a saját dalait egy zongorán kísérve adott koncertet a jelenlévőknek, akik így nemcsak a rendezvények szakmai oldalát láthatták, hanem a magyar művészvilágban rejlő lehetőségekbe is bepillantást nyerhettek.

boebeck - singer-songwriter

A rendezvény második állomása december 1-jén szintén Brüsszelben lesz, ahol a magyar kulturális rendezvények meghatározó szereplőit látjuk vendégül.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image
Thumbnail image